Menu Close

Mokytojai mokosi

27-eri metai mokytojavimo manęs neišgąsdino, bet štai dirbti petys į petį su dirbtiniu intelektu – čia jau tikras iššūkis! Ačiū Nacionalinei Švietimo agentūrai (NŠA) už nepaprastą progą dalyvauti kursuose „Inclusive teaching with Artificial Intelligence“, vykusiuose Splite, Kroatijoje, 2025 m. birželio 23–28 dienomis, finansuojant projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ lėšomis. Europass Teacher Academy organizuotuose kursuose buvo ne tik karšta nuo saulės, bet ir nuo idėjų gausos!

Kartu su kolegomis iš Graikijos, Italijos, Suomijos ir Rumunijos gilinomės į tai, kaip padėti neuroįvairovei priklausantiems mokiniams – tiems, kurie mokosi kitaip, jaučia stipriau ir… kartais netikėtai nubraukia tobulai paruoštus pamokų planus. Vertinga buvo praktinė dalis – kūrėme personalizuotas užduotis, susipažinome su dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, skirtais palengvinti mokytojo darbą bei padėti mokiniams pasiekti savo potencialą. Kursuose mokėmės pritaikyti AI įrankius, kurie ne tik taupo laiką (ir nervus), bet ir leidžia kurti suasmenintas, įtraukiančias užduotis, kurios pažadina net snaudžiantį genialų aštuntoką.

Praktinės veiklos, kūrybinės užduotys, kritinis mąstymas ir net VR kelionės – visa tai tapo mūsų kasdienybe, bent jau Splite. Išsivežiau ne tik AI įrankių dėžutę, bet ir tikėjimą, kad visų mokinių įtraukimas – tai ne gražus žodis, o realybė, kurią galima (ir reikia) kurti.

Dar kartą – nuoširdžiausia padėka NŠA už šią nuostabią galimybę! Jei būtų galima – važiuočiau vėl. Na, ir DI pasiimčiau drauge. Tiesa, kolegų lauksiu rugpjūčio mėnesio posėdyje, kur trumpai pasidalinsiu žiniomis apie nepamainomus DI įrankiais. O tuos, kurie norės pasigilinti, kviesiu į praktinį DI įrankių pristatymą spalio/lapkričio mėnesį, į kasmetinę respublikinę mokykloje vyksiančią konferenciją.

Anglų kalbos mokytoja metodininkė Asta Antulienė

Skip to content